Wielopaliwowy palnik posiada charakterystyczne kwadratowe palenisko, ślimak ze zwojem przeciwbieżnym (tzw. przeciwzwój) dwupoziomowy system napowietrzania oraz szeroki wlot opału ze zbiornika. Rozwiązania te pozwoliły na stosowanie oprócz eko-groszku również paliwa „trudne” spiekające się groszki, groszki węgla brunatnego oraz miały węglowe.
Oprócz paliw węglowych można stosować również biomasę np. pellety, zboża. Decydując się na palenie biomasy należy wyposażyć kocioł w tzw.strażak. Jest to termiczny zawór zamontowany na rurze podajnika połączony ze zbiornikiem wody. Uniemożliwia cofnięcie się płomienia do zbiornika opału i działa niezależnie od sterownika kotła w sytuacjach awaryjnych np. brak prądu. W warunkach normalnych funkcję tą przejmuje sterownik kotła.
Zalety palnika wielopaliwowego;
– palnik stalowo -żeliwny
– palenisko i kolano wykonane z żeliwa najwyższej jakości
– nagarniacz opału z separatorem!
– ślimak INOX 8 mm! w standardzie do 50 kW z GWARANCJĄ!
– BRAK zrywającej się zawleczki
– nowość!!! System Ochrony Silnika S.O.S. (inteligentna zawleczka) z alarmem dźwiękowym
– uzwojenie wsteczne ( przeciwzwój )
– bieg wsteczny
– palnik rozkręcany w połowie
– szeroki wlot opału ze zbiornika
– średnica opalu do 32mm
– dwurzędowy system napowietrzania pierwotnego i wtórnego
– niemiecki motoreduktor firmy BHF Gmbh